|
Vliv literárních cen na mediální obraz oceněných knih (2012)
Linhart, Jiří ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Diplomová práce řeší vliv zisku literární ceny na mediální obraz oceněné knihy na příkladu roku 2012. Věnuji se konkrétně těmto oceněním a těmto vítězným dílům: Cena Jaroslava Seiferta (Vladimír Binar: Číňanova pěna), Cena Jiřího Ortena (Vratislav Maňák: Šaty z igelitu), Cena Josefa Škvoreckého (Kateřina Tučková: Žítkovské bohyně), Magnesia Litera - Kniha roku (Michal Ajvaz: Lucemburská zahrada). Analyzuji proměnu množství (počet výskytů a podíl v rámci textu) a modifikaci novinářského hodnocení titulu (na škále pozitivní - neutrální - negativní). V prvním případě využívám kvantitativní analýzu mediálního obsahu, v případě druhém komparativní sémiotickou analýzu. Vybraným vzorkem je deset českých periodik, uvádím je v abecedním pořadí: A2, Aktuálně.cz, Hospodářské noviny, Host, iDnes.cz, Lidové noviny, Literární noviny, Reflex, Respekt, Tvar. Hlavním výstupem je zjištění, nakolik česká tištěná i online psaná média reflektují výsledky literárních ocenění, a zároveň pokus o určení mediální síly jednotlivých cen.
|